loading image
صفحه اصلی > مقاله > پوست ،مو،زیبایی 
رتینول تاریخ ثبت : 1395/08/07
طبقه بندي : ,,
نام مقاله : رتینول
متن مقاله :

آیا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا اکثر کرم‌ها و لوسیون ها حاوی رتینول هستند؟ اساسا رتینول خالص ترین فرم ویتامین A است که مناسب قرار دادن بر روی پوست و یکی از بهترین عناصر جهت کاهش چین و چروک های ریز، کاهش اندازه ی منافذ پوست و فربه کردن پوست شماست. ما در این مورد با دکتر مکرن الکسایدز-آرمناکاس، متخصص پوست اهل نیویورک صحبت کردیم تا بفهمیم این عنصر دقیقا با پوست ما چکار می‌کند و چرا سزاوار این است که همیشه در بین محصولات ما جایی داشته باشد.

رتینول چیست؟

در اصطلاح عامیانه، رتینول مشابه ساختار مولکولی ویتامین A است که یکی از بهترین ویتامین ها برای پوست شماست. ویتامین A یک آنتی اکسیدان قوی است، و از پوست شما در برابر رادیکال های آزاد محافظت می‌کند، رشد سلول‌های پوستی را تقویت و سلول‌های آسیب دیده را درمان می‌کند. اما در اصطلاح فنی، رتینول به خانواده‌ ی رتینوئیدها تعلق دارد، و یکی از عناصر منحصر بفردی است که برای نفوذ در لایه‌های بیرونی پوست شما و سپس حرکت به سمت لایه‌های پایین‌تر که کلاژن و الاستین اقامت دارند، به اندازه ی کافی کوچک است.

دکتر الکسایدز توضیح می‌دهد که رتینوئید ها در توسعه ی سلول‌ها عملکردی حیاتی دارند. این عنصر به تنظیم مجدد گردش سلولی کمک می‌کند و چسبندگی سلول‌های پوست در منافذ را کاهش می‌دهد. و این عمل جلوی مسدود شدن منافذ پوست را می‌گیرد. همچنین فعالیت سبوم را کاهش میدهد، در نتیجه کمتر پوستتان جوش می‌زند!
رتینول همچنین برای خانم‌هایی که پوست حساس دارند نیز مناسب است، چرا که کمترین میزان تحریک کنندگی را در بین رتینوئیدها دارد. به دلیل طبیعت قوی رتینول، این عنصر را می‌توانید در انواع سرم ها و کرم‌های ضد پیری نیز بیابید. در حالی که شما می‌توانید ویتامین A را از طریق مواد غذایی همچون هویج، کلم پیچ، یا سیب زمینی شیرین دریافت کنید، اعمال مستقیم رتینول بر روی پوستتان می‌تواند به روند تقویت پوست شما سرعت دهد.
اگر به دنبال این هستید که چین و چروک های پوستتان را کاهش دهید، بافت پوستتان را بهبود ببخشید، و از پوستتان در مقابل خشکی و قرمزی محافظت کنید، آنوقت به دنبال کرم یا سرمی باشید که این عنصر ویژه را در مواد تشکیل‌دهنده ی خود داشته باشد.


دکترمحمد گلشنی- متخصص پوست

www.mohammadgolshani.com

مسئولیت مطالب نوشته شده برعهده نویسنده است.

 

 

نویسنده : دکترمحمد گلشنی- متخصص پوست
تعداد نمایش : 4946 <<بازگشت