صفحه اصلی > مطالب مفید 
ریزش مو تاریخ ثبت : 1398/06/25
طبقه بندي : ,,
عنوان : ریزش مو
متن کامل :

ریزش مو عارضه ای شایع است که درصد بالایی از مردم جهان با آن دست و پنجه نرم می کنند. این پدیده عموما در مردان رایج تر از زنان است. به‌طوری‌که با افزایش سن اتفاق می افتد و اکثرا یک خط موی M  شکل در جلوی سر ایجاد می‌کند. ریزش شدید مو می‌تواند موجب طاسی و کچلی در قسمت‌های مختلف پوست از جمله پوست سر، ابرو، ریش و سیبیل شود.

به طور کلی ریزش مو می تواند علل مختلفی داشته باشد. عوامل تغذیه ای و کمبود برخی ویتامین های مورد نیاز بدن، پشت سر گذاشتن بیماری‌های سخت، جراحی سنگین، اختلالات هورمونی، چربی یا خشکی شدید پوست، بارداری، مصرف بعضی داروها، عفونت، عدم رعایت بهداشت، ضربه ی فیزیکی مانند تصادف، سوختگی، استرس، وراثت، کاهش وزن شدید و ... می توانند از دلایل از دست دادن مو باشند.

ریزش مو و طاسی با هر علتی که پدید آید، می تواند علاوه بر زیبایی ظاهری و سلامت جسمانی، بر وضعیت روانی و موقعیت اجتماعی افراد تاثیر منفی داشته باشد. این تاثیرات در افرادی که در حیطه‌های نمایشی، مد و زیبایی مشغول به کار هستند می‌تواند چندبرابر باشد.

البته اگر این مشکل مشکل شما هم هست و با درمان های دارویی به نتیجه نرسیدید هنوز می توانید ادعای خوش شانسی کنید، چرا که معجزه‌ای به نام کاشت مو می‌تواند به زندگی شما راه پیدا کند و موهایی با خصوصیات سایر موها به شما هدیه دهد.


کاشت مو چیست؟

کاشت مو عبارت است از برداشتن ریشه های مو از قسمت های پرپشت که دارای موهای مقاوم و قوی در برابر ریزش مو باشد، که اصطلاحا به آن بانک مو گفته می‌شود و کاشتن آن در قسمت‌های خالی یا کم پشت پوست.تکنیک کاشت مو علاوه بر رفع طاسی یا کم پشتی موی سر برای بازسازی ابرو، مژه، محاسن و... نیز استفاده می شود.


روش‌های کاشت مو:

کاشت مو روش های مختلفی دارد. ممکن است یک لایه از پوست جلوی سر جدا شده و مجددا بخیه بخورد و یا در روشی دیگر فقط سوراخ هایی در قسمت فاقد مو ایجاد شود و فولیکول های مو از بانک مو قرض گرفته شده و کاشت شود. در روش های قدیمی تر ممکن است مو ها با دست توسط پزشک و تکنسین از بانک مواستخراج شود و در متد های جدیدتر این کار با دستگاه های پیشرفته انجام شود.

در برخی روش ها ممکن است بانک موی کافی در سر وجود نداشته باشد و به اجبار از نقاط دیگر بدن مانند سینه و ران و شکم و... برداشت شود. روش های کاشت مو روزبه روز پیشرفته تر شده و نتایج بهتر و ماندگارتری را کسب می کنند. نکته ی حائز اهمیت این است که انتخاب مناسب ترین روش کاشت مو برای هر فرد با توجه به شرایط موجود متفاوت است. بنابراین مهم ترین اقدام در انجام عمل زیبایی کاشت مو انتخاب پزشک متخصص و مورد اعتمادی است که تمامی شرایط فرد را لحاظ کند. همچنین با توجه به تعداد تارموهای انتقالی و شرایط سلامت پوست، کاشت مو ممکن است در یک جلسه یا چند جلسه انجام شود.


آیا موهای کاشت شده دائمی است؟

موهای کاشت شده پس از چند روز ریزش می کنند، اما پس از مدتی دوباره شاهد رشد مو ها از پیاز مو خواهید بود. بنابراین اگر کاشت در سن و زمان مناسب انجام شود، علل ریزش مو کنترل شده و مراقبت‌های پس از عمل جدی گرفته شود، عمل کاشت مو یک نتیجه دائمی خواهد داشت. بنابراین می توانید تا آخر عمر از داشتن موهای طبیعی لذت ببرید.


آیا کاشت مو اولین قدم است؟

کاشت مو نباید اولین قدم برای درمان ریزش مو باشد، بلکه گام اول پیداکردن دلیل این عارضه است. چراکه ازطرفی ممکن است با رفع علت، ریزش مو قطع شده و با درمان های دارویی مشکل حل شود. و از طرف دیگر اگر بدون رفع علت اولیه اقدام به کاشت مو شود مجددا ریزش خواهد کرد و این بار آسیب جدی جسمانی و روانی خواهد داشت.

ممنوعیت در برخی افراد:

برخی افراد ممنوعیت کاشت مو دارند. مانند آقایان ۱۸ تا ۲۵ سال که دچار ریزش موی مردانه شده اند، چرا که باید صبر شود تا به یک مرحله ی ثابت برسد و موها به اندازه ی کافی ریخته باشد. همچنین افرادی که بیماری های التهابی در سر یا بیماری های خود ایمنی دارند. چرا که ممکن است کاشت مو موجب تحریک و عود کردن بیماری شود.

اگر ریزش مو ناشی از عواملی باشد که به طور دائم مو ها را از بین می برد، کاشت مو روش مناسبی نخواهد بود. چرا که ممکن است موهای کاشت شده نیز دچار آسیب و ریزش شود.

هزینه  کاشت مو ثابت نیست و به عوامل متعددی از جمله میزان وسعت کاشت، روش انتخابی و همچنین تخصص و تجربه پزشک کاشت مو و هزینه‌های کلینیک بستگی دارد. 

توصیه انجمن متخصصین پوست ایران، انجام مشاوره و کاشت مو در کلینیکهای دارای مجوز و متخصص پوست است.

نویسنده : <#f:897/>
تعداد نمایش : 4770 <<بازگشت

با ما مرتبط باشید!

تهران ، ونک ،گاندی شمالی ، خیابان برادران شریفی پلاک14 ،طبقه چهارم ،زنگ چهار

02188202914-02188292915
02188783761-02188874564