صفحه اصلی > مطالب مفید 
جذب پوستی الکل صنعتی خطرناک است تاریخ ثبت : 1398/12/13
طبقه بندي : ,,
عنوان : جذب پوستی الکل صنعتی خطرناک است
متن کامل :

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نسبت به توزیع الکل متانول به جای مواد ضدعفونی کننده و همچنین مواد مصرفی تقلبی در بازار هشدار داد.
دکتر فرزاد پیرویان معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ویدئویی که از سوی روابط عمومی دانشگاه منتشر شده است، ضمن هشدار نسبت به توزیع مواد مصرفی تقلبی در بازار گفت: مشکلی که الان با آن روبرو هستیم وجود برخی اقلام تقلبی و یا محصولاتی است که مورد مصرف دیگری داشته و متاسفانه به خاطر شرایط موجود، با سوءاستفاده از عدم آگاهی مردم از طریق برخی مغازه‌ها و فروشگاه‌ها توزیع می‌شود.
وی با هشدار نسبت به توزیع الکل متانول یا الکل چوب به عنوان الکل ضدعفونی کننده در برخی مراکز و مغازه‌ها، تصریح کرد: مردم باید آگاه باشند که این محصولات نه تنها اثربخشی نداشته و  موارد مصرف دیگری دارند، ‌بلکه در صورت جذب پوستی و یا اشتباها مصرف خوراکی، ‌ بسیار خطرناک بوده و قطعا عوارض بسیار سنگینی مانند کوری و عوارض شدید کبدی به دنبال خواهد داشت.
وی با تاکید بر تهیه و خریداری مواد مصرفی از مراکز معتبر، ‌ اظهار کرد: افراد می‌توانند با بررسی پروانه ساخت محصولات، ‌ تاییدیه وزارت بهداشت و مهر تایید سیب سلامت سازمان غذا و دارو از اصالت و اعتبار کالاها آگاه شوند.
پیرویان در خاتمه با اشاره به وجود برخی مواد و محصولات تقلبی در بازار، گفت: این روزها بازار مواد ضدعفونی کننده داغ است و متاسفانه برخی با سوء استفاده از این فضا، ‌مواد و محصولات تقلبی را به عنوان ضدعفونی کننده در اختیار مردم قرار می‌دهند که بسته به محتوای آن یا هیچ اثری ندارد یا می‌تواند اثرات سنگین و منفی داشته باشد، لذا از مردم تقاضا می‌شود که برای آگاهی و استعلام اصالت کالا و همچنین گزارش موارد مشکوک با سامانه‌های ۴۰۳۰، ۱۹۰ یا ۱۴۹۷ تماس بگیرند.

نویسنده : خبرگزاری دانشجویان ایران
تعداد نمایش : 3213 <<بازگشت

با ما مرتبط باشید!

تهران ، ونک ،گاندی شمالی ، خیابان برادران شریفی پلاک14 ،طبقه چهارم ،زنگ چهار

02188202914-02188292915
02188783761-02188874564