صفحه اصلی > مطالب مفید 
نکاتی که باید قبل از مصرف رنگ‌های فانتزی و یا دائم تاریخ ثبت : 1398/04/15
طبقه بندي : ,,
عنوان : نکاتی که باید قبل از مصرف رنگ‌های فانتزی و یا دائم
متن کامل :

قبل از این که تصمیم قطعی به رنگ کردن موهای خود بگیرید، لازم است ابتدا انواع رنگ مو را بشناسید. رنگ موهای موقت فقط به اندازه یک بار شامپو زدن دوام دارند. این نوع رنگ‌ها فقط بر روی ساقه موها قرار می‌گیرند. رنگ موهای نیمه موقت به اندازه 6 4 بار شامپو زدن دوام دارند. بیشتر برای پوشاندن موهای سفید بهتر هستند. این رنگ موها حاوی مواد اکسیدان ضعیف هستند ولی اغلب آمونیاک ندارند و معمولاً 6 -2 هفته بر روی مو باقی می‌ماند ولی رنگ موهای ثابت تغییرات کلی روی مو ندارند و نیاز به اکسیدان و آمونیاک دارند.

در مورد این نوع رنگ‌ها با توجه به این که ماهانه رشد موها cm 5/1 1 است. فواصل رنگ مو حداقل 3 تا 4 هفته یک بار باید انجام شود تا قسمت‌های تازه و رشد یافته نیز پوشیده شود ولی استفاده زیاد از رنگ‌های دائمی (اکسیداسیون) و مخصوصاً بلیچ کردن (دکلره کردن) ممکن است به مو آسیب رسانده و آن را شکننده و منجر به ریزش آن می‌گردد.

سعی کنید رنگ موهایتان را زود به زود و یا با رنگ‌های قوی به خصوص در خانه عوض نکنید. اگر رنگ موهایتان مشکی تیره بوده و می‌خواهید آن را بلوند روشن کنید این کار را توسط آرایشگر حرفه‌ای انجام دهید.

فرآورده‌های مورد استفاده در سالن‌های آرایشی بیشتر به صورت ترکیب کرمی هستند که با روش "بخش کردن و تقسیم کردن مو" مورد استفاده قرار می‌گیرند. در عوض اشکال شامپویی رنگ موها برای مصارف خانگی رایج‌تر است زیرا مصرف آنها آسان‌تر می‌باشد.

چون اثر رنگ‌های اکسیداسیون کم و ببیش همیشگی است قسمت‌‌های تازه رشد یافته موها نیز باید رنگ شود تا همه موها یک رنگ شوند ولی معمولاً هر 8 -6 ماه روتوش (تجدید رنگ) ضروری است و گرنه اختلاف بین قسمت‌های تازه و رشد یافته و قسمت‌های رنگ شده، مخصوصاً اگر روشن‌تر از رنگ اصلی موها باشد قابل توجه خواهد بود.

باید مواظب باشیم که قسمت‌های قبلاً رنگ شده زیاد در معرض رنگ جدید قرار نگیرد زیرا ممکن است در این موها تجمع غیر عادی رنگ پیش آید. بهتر است از شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده برای شستشو استفاده کنید و پیش از ورود به استخر موهای رنگ شده خود را با َآب بدون کلر بشویید.

موها را در زمان خیس بودن شانه نزنیدو از شانه دانه درشت استفاده کنید و تا جایی که می‌شود از خشک کردن موها با سشوار خودداری کنید.

بالاخره و شاید مهم‌تر از همه قبل از هر بار مصرف رنگ‌های دائمی بهتر است پاچ تست (تست مخصوص آلرژی)

مقدماتی انجام شود چرا که این رنگ‌ها بیشتر از رنگ‌های تیره توانایی ایجاد حساسیت و آلرژی در پوست سر افراد حساس دارند. این عکس‌العمل‌ها می‌تواند خفیف و یا تقریباً شدید باشند. بنابراین باید قبل از هر بار مصرف رنگ‌های اکسیداسیون پاچ  تست به عمل آید. بخصوص که عکس‌العمل آلرژیک ممکن است پس از ماهها یا سالها رخ دهد.

نویسنده : دکتر محمد علی نیلفروش زاده
تعداد نمایش : 3989 <<بازگشت

با ما مرتبط باشید!

تهران ، ونک ،گاندی شمالی ، خیابان برادران شریفی پلاک14 ،طبقه چهارم ،زنگ چهار

02188202914-02188292915
02188783761-02188874564