صفحه اصلی > مطالب مفید 
تاثیر ترکیبات ویتامین C بر روی پوست چیست؟ تاریخ ثبت : 1398/04/26
طبقه بندي : ,,
عنوان : تاثیر ترکیبات ویتامین C بر روی پوست چیست؟
متن کامل :


ویتامین C یکی از ویتامین های محلول در آب است که بدن روزانه به  حداقل 75 تا 100 میلی گرم از این ویتامین  نیاز دارد که باید  به صورت روزانه  از طریق رژیم غذایی دریافت شود چرا که بدن انسان نمی تواند ویتامین C بسازد یا آن را در بافت ها ذخیره کند.
 این ویتامین اثر آنتی اکسیدان دارد، در حفاظت و سلامت پوست و لثه و استحکام  استخوان و مو نقش دارد، باعث ارتقا سیستم ایمنی بدن و عملکرد بهتر آن می شود و در تنظیم برخی هورمون ها نیز اعمال اثر میکند، اما ویتامین C بصورت موضعى هم  داراى فواید بسیارى براى پوست مى باشد که از مهمترین آنها میتوان به نکات زیر اشاره کرد:

1- تولید کلاژن

ساخت کلاژن یکى از مهمترین ویژگی های ذاتی پوست است و از علل مهم سفتى و قوام پوست است  و با افزایش سن ساخت کلاژن کاهش می یابد. ویتامین C موضعی می تواند موجب تحریک کلاژن سازی شود و همچنین کیفیت کلاژن را افزایش داده و از این طریق علائم پیری مثل چروک های پوست را کاهش مى دهد.

2- محافظت از آفتاب

 ویتامین C نوعی آنتی اکسیدان است که در مقابل اشعه ماوراء بنفش خورشید از پوست محافظت می کند. با وجود اینکه ویتامین ث  نمی تواند از پوست مانند ضدآفتابى با SPF مناسب مراقبت کند اما آسیب ناشى از رادیکالهاى آزاد را به حداقل می رساند. توصیه مى شود پس از استفاده از ویتامین سى از ضد آفتاب  نیز استفاده شود. ویتامین ث می تواند علائم آسیب پوستی ناشی از آفتاب شامل اختلالات رنگ یا همان کک و مک و ملاسما و چروک ها را بهبود بخشد.

3- روشن کنندگی پوست

ویتامین ث به صورت موضعى می تواند هایپرپیگمانتاسیون ولک های ناشی از افزایش سن  را درمان کند. سرم ویتامین ث به عنوان لایه بردار طبیعی عمل کرده و باعث روشن شدن پوست می شود .علاوه بر این ویتامین ث موضعی می تواند قرمزى و التهاب  پوستی ناشی از آفتاب را کم کرده و حتی می تواند شمار سلولهای آسیب دیده در اثر آفتاب سوختگی را کاهش دهد.

نویسنده : دکتر رویا ساعد
تعداد نمایش : 3924 <<بازگشت

با ما مرتبط باشید!

تهران ، ونک ،گاندی شمالی ، خیابان برادران شریفی پلاک14 ،طبقه چهارم ،زنگ چهار

02188202914-02188292915
02188783761-02188874564